Supertest Gadgets.cz: vezměte X-UFO na start

Letecký model X-UFO jistě dokáže zaujmout nejen všechny letecké modeláře. Toto létající zařízení je tvořeno čtveřicí řízených motorů, mechanických gyroskopem, řídící elektronikou. Řízení je obstaráváno čtyřkanálovou RC soupravou a motory jsou poháněny sadou elektrických akumulátorů. Tolik krátký popis – dá se však X-UFO uřídit ve vzduchu a jak vlastně létá?

Ale začněme pěkně popořádku, teorií. X-UFO se ve vzduchu chová jako běžný levnější RC vrtulník bez kolektivního řízení, u kterých se výška letu řídí pouze změnou otáček hlavního rotoru. V každém případě je dobré mít již nějaké zkušenosti s řízením těchto typů vrtulníků, popřípadě zkušenosti z některého z počítačových RC simulátorů. Z vlastní zkušenosti mohu doporučit například skvělý simulátor Reflex nebo volně dostupný FMS, zapomeňte na různé hračkové simulátory typu Microsoft Flight Simulator – vrtulníky, které lze v jejich prostředí ovládat příliš společného se skutečností nemají.
Letecký model X-UFO jistě dokáže zaujmout nejen všechny letecké modeláře. Toto létající zařízení je tvořeno čtveřicí řízených motorů, mechanických gyroskopem, řídící elektronikou. Řízení je obstaráváno čtyřkanálovou RC soupravou a motory jsou poháněny sadou elektrických akumulátorů. Tolik krátký popis – dá se však X-UFO uřídit ve vzduchu a jak vlastně létá?

Ale začněme pěkně popořádku, teorií. X-UFO se ve vzduchu chová jako běžný levnější RC vrtulník bez kolektivního řízení, u kterých se výška letu řídí pouze změnou otáček hlavního rotoru. V každém případě je dobré mít již nějaké zkušenosti s řízením těchto typů vrtulníků, popřípadě zkušenosti z některého z počítačových RC simulátorů. Z vlastní zkušenosti mohu doporučit například skvělý simulátor Reflex nebo volně dostupný FMS, zapomeňte na různé hračkové simulátory typu Microsoft Flight Simulator – vrtulníky, které lze v jejich prostředí ovládat příliš společného se skutečností nemají.
Zdroj: www.kdosihrajenezlobi.cz
Cena: 3 850 Kč 

Roman Roman K.
16. 3. 2006
Diskuze (50)


Diskuze k článku

Přidejte další názor  |  zpět na článek  |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 50

Objednal jsem si X-UFO u
Tonda [85.160.2.xxx] | 18. 03. 2006 10:16
Objednal jsem si X-UFO u firmy CONRAD už loni, musím podotknout, že mechanické GYRO je opravdu kámen úrazu tohoto zařízení, díval jsem se co nabízí výrobce za díly, ale piezo GYRO nenabízí, jen toto mechanické za 20 EUR. Nechal jsem X-UFO doma vystoupat asi do 1,5m výšky a leknutím z toho, jak stoupalo rychle jsem prudce ubral plyn. A důsledek - pád z 1,5m na podlahu a zničené mechanické GYRO. Takže jsem to hned zase zabalil a poslal zpět do firmy CONRAD. Tohle mě opravdu nenadchlo.
Tohle je vlastnost starsich
Marek [82.202.14.xxx] | 20. 03. 2006 08:50
Tohle je vlastnost starsich kusu-ne prilis odolne gyro-staci par padu na zem, gyro vyskoci z pantu, prasknou zavesy, a dolitano. Vyrobce uz meni vsechny gyroskopy za novejsi typ, ktery je odolnejsi-pravdepodobne zesilene zavesy a take vic bzuci :)
Vážení. Uvědomujete si
Henessy [62.141.24.xxx] | 17. 03. 2006 12:52
Vážení. Uvědomujete si vůbec na jaké stránky se díváte? Myslím, že máte na víc, než ukájet své ego u populárního článku, který má za úkol seznámit nás neodborníky se zajímavostmi ze světa a trhu. Své odborné poznatky nejlépe uplatníte na stránkách odborných, kde můžete exibovat mezi znalci sobě rovnými. Proto jako zástupce lajků vítám autoruv počin nazahlcovat nás laiky odbornými temity, čísly a technickými výkresy. Přínos vašich duševních průjmů vidím pouze v tom, že jsem se dověděl link na další zajímavé stránky.
tak jest. :>
[217.75.217.xxx] | 18. 03. 2006 10:54
tak jest. :>
Poněkud OT, když je tu
Yarda [62.84.155.xxx] | 17. 03. 2006 09:38
Poněkud OT, když je tu tolik leteckých odborníků: Svého času jsem viděl v nějakém magazínu (snad ABC ale krk bych za to nedal) články o nějakých létajících vehiklech které se údajně vyvíjejí v jůesej. Bylo to létající auto, mělo to mít zhruba ten tvar, ale místo kol to mělo mít natážecí vrtule v prstencích (v každém rohu jeden prstenec). V každém prstenci měly být dvě vrtule, každá poháněna svým wankelovým motorem, aby to bylo bezpečné kdyby jeden motor selhal. Druhý vehikl měl nahoře dvě vrtule pro svislý tah - jako půl x-ufo. Byl to takový postroj do kterého si stoupnul uživatel a mohl se vznášet. Nevíte někdo, zda se o těchto vehiklech ještě uvažuje nebo už to skončilo?
Jo, na to jsem si nedávno
Kybergreg [194.228.121.xxx] | 28. 03. 2006 16:08
Jo, na to jsem si nedávno vzpomněl taky a vyhledal si to na internetu: www.moller.com
insurance auto
orxsmti@mail.com [125.102.75.xxx] | 04. 06. 2006 06:46
insurance auto
 Jojo, bylo to svého času
Roman K. [84.244.115.xxx] | 17. 03. 2006 09:47
 Jojo, bylo to svého času v ABC; co o tom vím, tak se to i vzneslo, ale podrobněji jsem to nesledoval. Třeba někdo bude vědět víc...
Kdysi jsem to videl ve 100+1
Bajda [193.165.73.xxx] | 17. 03. 2006 11:52
Kdysi jsem to videl ve 100+1 myslim, tak 7 let nazpatek a se skoro podobnymi recmi jako v tom Abicku, ze to je tesne pred vyrobou a jak to bude skvele a tak.. ale pak to zase utichlo..
O tom nevim ale videl jsem
Fido [80.250.8.xxx] | 17. 03. 2006 10:53
O tom nevim ale videl jsem uz docela davno video (na kazete) s nejakym strojem, ktery byl kruhovy, po obvodu to melo 8 vrtuli a uprostred malou kopuli s rizenim a sedadly pro dve osoby. Udajne to bylo schopne doletet i na 4 vrtule (pokud nevypadly 4 vedle sebe) takze vypadek jednoho z motoru nemel katastrofalni nasledky. Kazda vrtule byla pohanena vlastnim motorem a vykon jednoho byl tusim nekde kolem 55 kW.
Nechci prudit...ale NiMh aku
EmilioEsteves [193.99.213.xxx] | 17. 03. 2006 11:13
Nechci prudit...ale NiMh aku pametovy efekt nemaji...dokonci i u NiCd aku se ho da dosahnout pomerne obtizne. Holt jsme obeti marketingovych zvratku...
Na NiMH pametovy efekt
JD [195.113.184.xxx] | 17. 03. 2006 12:55
Na NiMH pametovy efekt prokazat da take, ale je vyrazne mensim nez u NiCd a je strasne maly. I na NiCd je malinky a obtizne prokazatelny. Je pravda ze je to hlavne marketing kdo to prosazuje. Nissi kmotnost Li baterii vzhledem ke kapacite je take fakt, stejne tak jako vyhoda NiCd v mensim vnitrnim odporu.
Paměťový efekt se u NiCd
Kybergreg [194.228.121.xxx] | 28. 03. 2006 16:11
Paměťový efekt se u NiCd i NiMH dá nevhodným používáním vypěstovat docela pěkně a rychle. A čím déle je s nimi nevhodně zacházeno, tím hůře se odstraňuje. Naopak, tvrzení, že NiMH už paměťovým efektem netrpí, je marketingový blábol.
dobra recenze, chtelo by to
spage [81.31.26.xxx] | 16. 03. 2006 22:00
dobra recenze, chtelo by to jich vic
Teď mě tak napadlo co s
Honza [82.209.36.xxx] | 16. 03. 2006 23:28
Teď mě tak napadlo co s tou vyditelnosti.Myslite,že by pomohlo nastřikat "nos" nějakou slušivou a dobře vyditelnou barvičkou?
 Určitě ano, ten tenký
Roman K. [84.42.249.xxx] | 16. 03. 2006 23:44
 Určitě ano, ten tenký červený pásek a barevná ledka je při létání v outdoor prostředí špatně viditelná.
a kde ma to "UFO" predek.
sader [80.82.144.xxx] | 17. 03. 2006 08:20
a kde ma to "UFO" predek. jakou stranou to lita dopredu?
 Koukněte na fotky;
Roman K. [84.244.115.xxx] | 17. 03. 2006 09:46
 Koukněte na fotky; předek je tam, kde je červená lepící páska...
Je to lehoučké, už při
klak [213.220.221.xxx] | 17. 03. 2006 08:21
Je to lehoučké, už při malinkém náklonu to vypíná motory a zřejmě ani doplachtit to nedokáže. Otázka je, zda je to vůbec určené pro outdoor. Co na to výrobce?
 Doplachtit nedokáže,
Roman K. [84.244.115.xxx] | 17. 03. 2006 09:52
 Doplachtit nedokáže, protože nemá jaxi čím - nemá křídla, nelze využt ani autorotace jako u klasických heli. Výrobce outdoor doporučuje pouze za bezvětří.
Nemužu si pomoct ale nějak
Honza [82.209.36.xxx] | 16. 03. 2006 16:58
Nemužu si pomoct ale nějak mě to neláka...jako gadget je to pěknej a určite je to zajimave na pohled ale prostě nemám potřebu s to koupit.Oproti plastelině a mravencum:).To mě vic zaujal ten vrtulniček WASP nebo ta mini ponorka ale nejvic me zaujalo to male letadelko TWIN už jsem si ho obědnal tak se těšim až si zalitam.Teď mám namysli ty věcičky z www.kdosihrajenezlobi.cz...jo a jen škoda jak už se zmiňovali predemnou že tu není nějaký videjko.
Ja bych radsi supertest toho
zada [83.208.36.xxx] | 16. 03. 2006 17:17
Ja bych radsi supertest toho robota par prispevku pod timhle
u31xujhq4hzkxv 5fnjnpwz8gpi
q0gd2iwvih [85.255.118.xxx] | 03. 11. 2006 09:23
u31xujhq4hzkxv 5fnjnpwz8gpi okgd67o0d4blz
Tato "megarecenzia" ma
Jammie [217.23.252.xxx] | 16. 03. 2006 18:02
Tato "megarecenzia" ma maximalne sklamala... Za prve je takmer ako cez kopirak (vratane mnohych slovnych spojeni) skopirovana z rcbirds.ic.cz (odkaz na tuto stranku je aj stranke ktosihrajenezlobi.cz, takze by som ocenil, keby to admini opat nezmazali), pricom o autorovi uvedenej recenzie tu nie je ani slovo. Za druhe priniesla minimum zaujimavych informacii, ktore boli bezne u inych recenzii (napr. celkom by ma zaujimala, aku ma tato potvora nosnost, tj. ci sa da na nu nacapnut mikrokamera, ako je to s realnym dosahom radia, ako sa potvora sprava pri strate radiosignalu atd...). Absencia videii, ktore ludi navadovali v uputavke dokonca vo mne vyvolava pocit, ze autor hned na zaciatku x-ufo rozmlatil a tak narychlo pozbieral info z internetu a napisal tento skvar... Menej stale opakovanych technicky blabolov o "rc vrtulnikov bez kolektivneho riadenia" opajcovanych z vyssie spomenuteho webu, viac vlastnych postrehov a skusenosti zo zalietania a letu a bola by to zaujimava recenzia. Jo a este dodatok: reci o "hrackovych simulatoroch typu Microsoft Flight Simulator" su trapnost najvacsia, dokazujuca, ze autor definitivne stratil sudnost - pri svojej znacnej averzii voci Microsoftu tento produkt povazujem za jeden z najvydarenejsich a nechapem ako ho vobec niekto moze porovnavat so simulatorom RC vrtulnikov - keby radsej spomnul celkom dobry a hlavne na rozdiel od Reflexu freeware FMS... Podrhnute a zhrnute: clanok je trapny plagiat, ktory od tejto sikovnej hracky (ci gadgetu) viac odradza, nez prezradza... Tak a teraz si ma zozerete!
Dokážu k tomu říci jen
[84.42.249.xxx] | 16. 03. 2006 18:23
Dokážu k tomu říci jen tolik: nemáte pravdu.
A k tomu MS FS: narážka je zde proto, že je to pro mnoho lidí zřejmě nejznámější simulátor a viděl jsem nejedno rozbitý RC heli, nad kterým pak majitel hořekoval a nechápal, jak se mu to může stát, že přese v simulátoru (MS FS) dokáže s vrtulníkem ůplně všechno. Jen jsem vycházel ze svých zkušeností.
Aktualizováno: článek doplněn o nové informace na základně čtenářských komentářů, přidali jsme také odkaz na techničtější recenzi na RC Birds.
No a hrál jste MSFS na
XkoX [81.19.40.xxx] | 18. 03. 2006 20:31
No a hrál jste MSFS na klavesnici nebo kniplem??
No já hraju MSFS na dva
KArel [84.242.95.xxx] | 18. 03. 2006 21:03
No já hraju MSFS na dva knyply a s modelem se to srovnávat nedá, ty inerce jsou prostě nastavené na měřítko 1:1 a tak se vše chová jinak.
No tak mě teda stačí
XkoX [81.19.40.xxx] | 19. 03. 2006 10:17
No tak mě teda stačí jeden knipl, dva pedáli a jedna plinova páka, nevím jak bych ovládal ten druhej knipl snad jedine telepatii
Díky za info o RC Birds, se
Petr T. [84.42.249.xxx] | 16. 03. 2006 18:42
Díky za info o RC Birds, se zájmem jsem si jejich recenzi přečetl, ale o nějakém kopírování bych ani v nejmenším nehovořil. Jistě, oba články popisují stejnou věci, hovoří tedy o stejných detailech. Navíc pokud jsou oba autoři vrtulníkáři, jistě musí hovořit stejným jazykem, podobně jako třeba rybáři nebo myslivci. Ale jak styl, tak řazení i třeba hloubka záběru článku jsou jiné - mne jako laikovi vyhovuje spíš tento, protože tady jsem se naopak dozvěděl daleko více informací o zalétávání, problémech s gyroskopem a podobně, zatímco na RC Birds se autor o tyto témata otřel jen okrajově a naopak věnoval velkou část článku rozebírání dálkového ovladače. Nechejme se tedy navzájem žít, škode je jen těch videí...
nesmažou, pač už to
Mr.GO! [85.160.229.xxx] | 16. 03. 2006 18:09
nesmažou, pač už to někdo četl. maš pravdu i ja si myslim že ho rozmalily dva dny po vybaleni :-!
Proč bychom mazali? není
[84.42.249.xxx] | 16. 03. 2006 18:25
Proč bychom mazali? není důvod, máte právo na vlastní názor. Přiznám se ale, že jsem očekával objektivní diskusi o testovaném zařízení...
Ad nostnost: po pravdě, nenapadlo mne na X-UFo něco věšet, ale nosnost je v podstatě minimální; zkoušel jsem i jiný, jen o málo těžší akkupack a téměř se to nechtělo vznést. kameru bych tam nedával, snadno se rozbije při pádu na zem a navíc X-UFO není na špionáž nejlepší, vydává totiž hluk čtyř motorků ;)
Ad dosah: hovořím o tom v článku - hranici viditelnosti je dřív, než dosah. Výrobce udává sto metrů a skutečný dosah odpovídá mým zjištěním. Ovšem lety více než deset metrů od vás jsou téměř nerealizovatelné, protože na tuto vzdálenost již nepoznáte, kde má X-UFO nos a kde ocas (bránou klasickou terminologií). Je prostě symetrické a jakmile nevidíte červený proužek u přední vrtule je nejvyšší čas přistát a pro ufo doběhnout.
dobře spletl jsem se, ale
Mr.GO! [85.160.71.xxx] | 17. 03. 2006 21:25
dobře spletl jsem se, ale jen částečně. a k ad nosnost, na konci toho odstavce jak se píše o hluku, řekl bych že největší hluk bude vydávat ten převod a vrtule, než ten motor, , soudě podle videa z těch stranek toho "profi x_ufa". ps, pokud x_ufo stale letá, tak by šlo udělat dodatečně nějaký to video, co to vlastně umí, vždyt to video je to na co všichni čekali...
No to je pěkné autor ani
Jirka [85.160.255.xxx] | 16. 03. 2006 20:44
No to je pěkné autor ani neví o čem píše mluvit v souvislosti s RC simulatorem o Microsoft flight simulatoru je fakt hanba. Čekal jsem na recenzi ale nečekal jsem že by mě tak naštvala na MSFS mi nesahejte a když tak si o něm alespon zjistěte o co jde. MSFS dokáže být v určitých oblastech velmi reálnou simulací určité činnosti a nazývat to hračkou a lítání s ním hračkou to mě popudilo tohle si nevyžehlíte ani lítající plastelínou pro mravence z podporou ipodu. Těšil jsem se na megatest ale jsem znechucen a dál ho číst nebudu
Omlouvám se a mrzí mne,
[84.42.249.xxx] | 16. 03. 2006 20:53
Omlouvám se a mrzí mne, že to chápete takhle. Bohužel mé zkušenosti jsou právě opačné, viz můj jiný příspěvek. A simulace vrtulníku ve MSFS nemá alespoň s ULL Heli, se kterými mám zkušenosti, opravdu příliš společného. Jinak MS FS je zajímavý produkt, i když knipl skutečné Cessny 172 je něco jiného...
V každém případě inkriminovanou pasáž škrtám, i když si za ní stojím - snad již nikomu tak jako vám žlučí nepohne
Já souhlasím s tím že to
Jirka [85.160.255.xxx] | 16. 03. 2006 21:18
Já souhlasím s tím že to není vhodné na RC simulaci jen mě rozčílila pasáž hračkové simulátory nebo jak to bylo psáno radši to znova číst nebudu :o) ale aspon mam tip na dobrej RC sim zkusim ho i když na RC nejsem a souhlasím. U něj je spíš o simulaci postupů naviga komunikace s řídícím ... pokud člověk lítá online ale zkutečné letové vlastnosti letadla jako v realu tam taky nelze hledat takže souhlasím není nad knipl v ruce.
Koukám, spřízněná
Roman K. [84.42.249.xxx] | 16. 03. 2006 21:19
Koukám, spřízněná duše. Na čem létáte?
Na Microsoft flight
Jirka [85.160.255.xxx] | 16. 03. 2006 21:26
Na Microsoft flight simulatoru :o)) Ne v realu zatim s nicim ale chystam se nejspis zacnu plachtakama ale nejvic me lakaji doparni B737 apod ale to je nerealný cíl
Ani ne tak nereálný, jako
Roman K. [84.42.249.xxx] | 16. 03. 2006 21:31
Ani ne tak nereálný, jako drahý :( Dříve jsem si chtěl dělat průkaz obchodního pilota na vícemotorové letouny, ale v podstatě šesticiferná částka za výcvik mne dokonale odradila. Ale mozna bych dnes vozil lidi na Malorcu ;)
Jinak plachtaci jsou skvely zacatek, lepsi, nez ULL (a ted mne vsihni ULL piloti asi roznesou na kopytech).
kfal3y89mmwk k1lnltr8hpp62
iqsr18wyds [85.255.118.xxx] | 03. 11. 2006 09:26
kfal3y89mmwk k1lnltr8hpp62 sin52ecwi013n

Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví

Tak myslel jsem neraálný
Jirka [85.160.255.xxx] | 16. 03. 2006 21:34
Tak myslel jsem neraálný tou cifrou. Pravda bez motoru divnej pocit ale myslím si taky že to bude lepší základ a pak podle toho jak se bude dařit víc a víc a hlavně jak finance dovolí

Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví

Letadlo bez motoru má jednu
[84.42.249.xxx] | 16. 03. 2006 21:39
Letadlo bez motoru má jednu obrovskou výhodu - při nouzovém přistání vám nemá co vybouchnout ani vás co zmrzačit. Jeden z kolegů z letiště se bohužel zabil tak, že se mu při přistání utrhl motor ze spodních závěsů, otočil se v horních a zamáčkl ho do sedačky.
Wau tak to je nepříjemné
Jirka [85.160.255.xxx] | 16. 03. 2006 21:51
Wau tak to je nepříjemné no jdu hledat ten Reflex XTR FMS je celkem zajimavej ale reflex musi byt jeste lepsi
Na to, kolik času ten test
Mr.GO! [85.160.229.xxx] | 16. 03. 2006 18:04
Na to, kolik času ten test redakci zabral, je to oproti plastelíně a mravencům odfláknutý. slibovali jste videa, kde jsou? Myslim, že když řeknu že tenhle "supertest" je sotva průměrnej, tak mi dá někdo za pravdu.
Jak jistě víte a nikde se
[84.42.249.xxx] | 16. 03. 2006 18:28
Jak jistě víte a nikde se tím netajíme, Gadgets.cz žádnou redakci nemá a děláme jej ve svém volném čase, pro zábavu a na vlastní technice - a ta v tomto případě zklamala a záznam z létání bohužel není použitelný. Omlouvám se. A také jsme celý minulý týden byli na CeBITu, proto to zpoždění.
A od toho je zde diskuse: ptejte se na otázky, které podle vás nebyly zodpovězeny, rád na ně odpovím.
Hezká odpověď. Kéž by
qwerfdsa [213.220.215.xxx] | 21. 03. 2006 03:53
Hezká odpověď. Kéž by se stejný přístup objevoval na více českých webech. Držím palce.
Uveze to iPod? a proč tu
Vincent Vega [80.188.65.xxx] | 16. 03. 2006 16:10
Uveze to iPod? a proč tu není další video, tolik jsme si na ně zvykli.
uveze, ale chces riskovat
kelt [85.248.64.xxx] | 25. 03. 2006 09:31
uveze, ale chces riskovat pad z vacsej vysky, ked sa ti prevrati gyro, tak je to dost nestabilne a prudko klesajuce. musis byt superman, aby si to ustal.
Chci video, chci video, chci
Pilot UFO [80.188.65.xxx] | 16. 03. 2006 16:11
Chci video, chci video, chci video
Tohle "UFO" uz tady jednou
Descent [194.108.195.xxx] | 16. 03. 2006 19:40
Tohle "UFO" uz tady jednou bylo i s videem ;)
Servis
Tomáš [85.71.27.xxx] | 01. 03. 2007 08:48
poradí mi někdo kde se dá x-ufo opravit? díky.....

Přidejte další názor  |  zpět na článek  |  nových příspěvků: 50


Posílat příspěvky e-mailem:
OK